2006-01-23

Mitt i natten



Lille Harry har nog ätit ngt olämpligt. Plötsligt ville han gå ut igen. Han stod vid dörren och gnydde. Mycket riktigt, ett anfall av "dålig mage". Då var klockan ca 23.00. Sedan dess har vi nog varit ute fem gånger! Men nu har Harrys lilla "magge" lugnat ner sig, han sover. Det är inte trevligt att gå ut just nu. Vi har - 19 grader och det är KALLT! Konstigt nog reagerar hundarna inte alls på kylan, de leker helt obekymrat. Stora hunden Sune följde solidariskt med ut när "lillbrorsan" behövde.

Under tiden jag suttit uppe för att se till Harry har jag stickat färdigt den diagonalstickade halsduken. Den blev jättebra. Nu har jag födelsedagspresenten till mitt äldsta barnbarn Lizette klar. Färgen på halsduken är som hon önskade - tjejröd!

Jag började sticka på en till likadan halsduk i ett mörkt plommonfärgat ullgarn som jag hittade i en av mina gömmor. Den kommer att bli änu bättre. Garnet är en aning melerat och det gör sig bra.

Nu kanske jag får gå till sängs. Hoppas den lilla vovven är frisk till i morgon!

1 kommentar:

Bim sa...

Åh... den halsduken har jag funderat skarpt på, :). Som så mycket annat jag funderar på att göra. Den där långa listan på bara-måste-göra-saker... Men än har jag saknat just det där rätta garnet för den, det där som bara säger... Sticka den där halsduken i detta garn... Äh, du känner igen det va?
Men, melerat plommon... hua, låter underbart... hm... älskar den färgen... fast har väldans lite i den... konstigt, hahaha...
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar på nätet, med blåskärm och hela köret, suck... kramis till dig och krama om lille vovven...