2006-01-16

Stickning är livet!


Igår. söndag. var jag ute och tränade hundarna ett par timmar. Jätteroligt!
Använde lång lina till Harry, den lille smitaren.

Idag, måndag, märker jag vad jag gjort. Sträckte mig tydligen i ryggen. Fy farao så ont det gör. Stillhet, liniment och värmedyna blir nog tvunget idag.

Något som botar allt är att sticka!! Jag fortsätter på min enkla kofta i alpackaull. Den blir jättefin, det kan jag se redan nu. Garnstudios basmönster är bra! Jag gör ett enkelt ytmönster.

Varv 1 3 räta 1 avig, fortsätt varvet ut
Varv 2 Rät på rät och avig på avig
Varv 3 1 rät 1 avig 2 räta fortsätt varvet ut.
Varv 4 som varv 2.

1 kommentar:

Bim sa...

Hej där!
Såg på Tjejbloggen, när jag själv uppdaterade den "vanliga" bloggen att du också hade uppdaterat nyss, hihihi... Var ju tvungen in och kolla vad du skrivit. Annars är det min första grej att göra, vandra runt på vissas sidor och kolla in vad som händer och fötter... DU tillhör en av dessa bloggare, :).
Själv tänker jag försöka att ta det lugnt och sticka idag... Med en burk som strular, och inget tål... vad gör man???
Du önskar dig en digitalkamera, hrm... Jag har en och en hel hög med bilder i den... Någon som tror jag får ut några bilder på nätet då,... Nä, just det, suck... Vad är bäst, kamera eller inte kamera??? hihihi...
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis...