2006-03-05

Sockor!

Jag har tagit en paus i stickandet av tröjan från Häggis. Nu är det sockor som gäller igen!
Ett par blåmelerade till mig själv och ett par turkosmelerade till sambon är klara.
Nästa objekt, rosamelerade till vem? Inte helt klart ännu, hamnar nog "på lagret".

Fortsätter att sticka skaft med flätmönster på ett par sockor. Dock inte röda den här gången, det gillar jag inte alls. Det här garnet är tunt ullgarn med nylon, melerat i rosa, lila,grönt,blått.

Hundarna och jag har tillbringat mycket tid ute i snön. De är som småbarn!! Om sanningen skall fram så är jag det också, att leka med dem i snön är jätteroligt. Ger bra motion åt tant Helena!

2 kommentarer:

Bias Blog sa...

Ja skynda dig att sticka sockor nu så du hinner använda dem, för snart får vi gå utan strumpor och skor! :)

Kramis/Bia

Mikaela sa...

Kul med en blogg om stickning. Hit återkommer jag!